asemaneabitravel

آژانس مسافرتی آسمان آبی

asemaneabitravel

آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل

میز اداری
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com

تبلیغات کلیکی گوگل
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

انتخاب میز اداری مناسب دفتر کار
راهکارهای اداری آفن
www.afn-furniture.com

best hotel tehran
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

قیمت بره زنده 98
مرکز فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

جراحی سینه
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

برگزاری مراسم عروسی
خدمات و تشریفات عروس
www.tashrifataroos.com
br />
تشریفات مجالس عروسی
خدمات مجالس رویای طلایی
www.royayetalaei.com

برگزاری مجالس
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

نصب کف کاذب
نصب کف کاذب با بهترین کیفیت
www.azaran.com

برگزاری مجالس
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری اتاق کودک با بهترین قیمت
www.azinzand.com/fa

برگزاری مجلس عروسی
خدمات لوکس مجالس
www.maghsoudloocatering.com

رفع بوی بد فاضلاب
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

قیمت ردیاب خودرو
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

جراحی لازک چشم
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

موارد استفاده از دستگاه برش لیزری
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

تور ترکیه
بهترین آفر های تور ترکیه
www.asemanabi.net

پودر آببند بتن
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

قیمت تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

عوارض تزریق ژل
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

باغ عروسی
تشریفات و خدمات مجالس ملل
www.melalceremony.com

تور استانبول نوروز 99
برگزار کننده بهترین تورهای نوروزی ترکیه
www.alefbatour.com

کلاس کنکور
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

قفسه بندی انبار
طراحی و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

خرید بلیط هواپیما
رزرو آنلاین بلیط هواپیما
www.jibojet.com

سالن زیبایی مهسا ممتاز
سالن آرایش مهسا ممتاز
www.mahsamomtaz.com

?
?
?

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جشنواره فرهنگی سنگاپور

جشنواره ها و رویدادها قسمت جدا نشدنی سنگاپور می باشد. سنگاپور جزیره بی نظیر و فوق العاده چند فرهنگی می باشد که به همین علت دارای جشن های فرهنگی جالب و زیبایی می باشد.آدم های متفاوت و رنگارنگی با تاریخ و فرهنگ متنوعی در این جزیره در حال زندگی هستند که تنها کافی است هر کدام از این نژادها یک جشن ملی داشته باشد، آن موقع خواهیم دید که تمام طول سال در هر یکی دو ماه اتفاقات و رویدادهای شاد و پر هیجانی دارد.

یکی از مهمترین و شادترین جشنواره های سنگاپور، جشن سال نوی چینی است که در هر سال تاریخ آن تغییر می کند ولیکن معمولاً بین ژانویه و فوریه می باشد. مهیج ترین قسمت این جشن پر از رنگ و شادی، فانوس های بی شمار و بسیار زیادی است که در خلیج مارینا روی اسکله روشن می کنند و به همراه کارناوال ها و نمایش های خیابانی، این خلیج را غرق در شادی و نور و صدا می کنند.

هندی ها در هر کجای دنیا رقص و شادی و پایکوبی را از یاد نمی برند و بخش جدا نشدنی از آنها به شمار می رود. در سنگاپور هم هر ساله بین اکتبر و نوامبر یکی دیگر از رنگارنگ ترین فستیوال ها را در سنگاپور راه می اندازند و با چراغ های زیبا، خیابان ها را غرق در نور و رنگ و بوی خوش می کنند. بازارهای بسیار زیاد هندی ها در سنگاپور بهترین مکانی است که درتور کوالالامپور سنگاپور می توانید تجربه نمایید.


فستیوال بین المللی خوراک شناسی مالزی

در کشور مالزی هر سال چندین جشنواره در زمینه های مختلف برگزار می شود که گردشگران و علاقه مندان به تور مالزی می توانند از نزدیک به فرهنگ ، رسوم و آیین های این کشور آشنا شوند. برای نمونه یکی از پرطرفدارترین آنها فستیوال بین المللی خوراک شناسی می باشد. در این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این فستیوال آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

فستیوال خوراک شناسی را می توان از اصلی ترین رویدادهای آشپزی در شهر کوالالامپور دانست که برای اولین باز در سال 2001 میلادی تاسیس شد. هدف اصلی فستیوال بین المللی خوراک شناسی این بود که تعداد زیادی از مردم امکان خوردن یک شام خوشمزه و لیذیذ را داشته باشند و از آن سال به بعد هر ساله برگزار می شود و خیلی از توریستهاو مسافران تور مالزی در زمان برگزاری از آن دیدن می کنند. فستیوال بین المللی خوراک شناسی از طرفی یک فرصت خوب برای بازاریابی آشپزان ماهر و درجه یک است از همین فقط آشپزهایی که در خود کشور مالزی زندگی می کنند اجازه شرکت در فستیوال بین المللی خوراک شناسی را دارند.


فستیوال فانوس کوالالامپور مالزی

مالزی از کشورهای توریستی در منطقه جنوب شرق آسیا می باشد که در سال میزبان تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف جهان می باشد. هر ساله در این کشور جشنواره هایی برگزار می شود علاقه مندان به تور کوالالامپور با فرهنگ و آیین و رسم و رسومات این کشور آشنا می شوند. در ابن بخش می خواهیم یکی از فستیوال های معروف مالزی به نام فتیوال فانوس را معرفی کنیم. جهت آشنایی بیشتر همراه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید.

در فصل پاییز فستیوال های گوناگون و جالبی در کشور مالزی برگزار می شود، از رویدادهای هنری گرفته تا فستیوال های غذا و جشن های سنتی که هر سال اجرا می شود و طرفداران زیادی هم دارد. کشور مالزی به دلیل تنوع زیاد فرهنگی و نژادی که دارد، از بهترین مکان ها برای کشف رویدادها و فستیوال های جذاب و دیدنی می باشد و توریستهای زیادی را جذب خود می کند. یکی از آنها فستیوال فانوس می باشد که در حقیقت یک جشن چینی است و به نام فستیوال میانه نیز شناخته می شود. این رویداد در آخر فصل برداشت در کشور مالزی اجرا می شود. جالب است که برخی از خانواده ها این جشن را به شکل شخصی در منزل خود اجرا می کنند، با این حال مسافران تور مالزی می توانند در خیابان های اصلی شهر کوالالامپور حال و هوای خوب و جذاب فستویال فانوس را مشاهده کنند. این فستیوال به غیر از روشن کردن فانوس ، همراه با اجراهای موسیقی و آتش بازی می باشد که سبب جذاب تر شدن آن شده است. در این فستیوال به صاحبان زیباترین فانوس ها هم جوایزی اعطا می شود.

  • aseman abi
  • ۰
  • ۰

بهترین غذاهای هند

چه به هند سفر کرده باشید یا نه، قطعا می دانید که غذاهای هندی به تندی و طعم خوبشان شهرت دارند. کشور هند بسیار پهناور است و در سرتاسر آن و در هر منطقه ای غذاهای خوشمزه ای را می توانید امتحان کنید، اما برخی غذاهای هستند که در سراسر کشور هند از محبوبیت خاصی برخوردارند به طوری که بسیاری از گردشگران نیز در سفر به تور ارزان هند امتحان این غذاها را از دست نمی دهند. در ادامه مطلب با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا تعدادی از این غذاها بینظیر و لذیذ را به شما معرفی کنیم.

چیکن تندوری | Tandoori Chicken

یکی از غذاهای معروف هندوستان، چیکن تندوری است که با مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. این غذا را می توانید در سراسر هندوستان در رستوران ها نوش جان کنید اما شکل اصیل آن را تنها در شهرهای شمالی مانند دهلی می توانید امتحان کنید. این غذا که به شکل سنتی در تنورهای هیزمی پخته می شود به همین دلیل نام تندوری را به خود گرفته که در زبان هندی همان معنی تنور را می دهد. برای تهیه این غذا، تکه های مرغ را با ماست و ادویه هایی مثل فلفل سیاه، فلفل چیلی کشمیری، فلفل چیلی و ماسالا مزه دارد می کنند و سپس آن را در تنور و یا فر کباب می کنند به طوری که کامل برشته شود. هندی ها این غذا را در کنار برنج و یا نان برشته سرو می کنند.

روگان جوش | Rogan Josh

روگان جوش که با گوشت بره تهیه می شود متعلق به نواحی کشمیر هندوستان است. روگان جوش که در لغت به معنای بره قرمز است، نام خود را از رنگ قرمزی که از فلفل چیلی قرمز کشمیری گرفته است، دارد. این غذا با خامه سرو می شود که تندی فلفل آن را ملایم می کند و طعمی فوق العاده به آن می دهد. روگان جوش را که همراه با برنج ساده و یا نان نوش جان می کنند ادویه هایی همچون زیره سبز، هل، زردچوبه را دارد.

داهی وادا | Dahi Vada

داهی وادا که در وعده های غذایی در کنار دیگر غذاها سرو می شود، در میان مردم هندوستان به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می شود. مواد اصلی برای تهیه این میان وعده خوشمزه، عدس خرد شده به همراه ماست است.

چیکن تیکه ماسالا | Chicken Tikka Masala

یکی دیگر از غذاهای معروف هند که به شما پیشنهاد می کنیم تا در سفر به هندوستان حتما آن را امتحان کنید، چیکن تیکه ماسالا است که ماده اصلی آن مرغ است. برای تهیه این غذای کرمی و پرطرفدار پوره گوجه فرنگی را با ادویه های مختلفی مانند فلفل چیلی، سیر و زنجبیل ترکیب می کنند و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهند و سپس آن را می پزند. نکته بسیار مهم در طبخ غذاهای هندی که آنها را به محبوبترین غذاها در میان توریست ها کرده، استفاده به اندازه و صحیح از ادویه های خوش عطر و بوی هندی است.

پالک پنیر | Palak Paneer

پالک پنیر نوعی غذای هندی است که با استفاده از اسفناج و پنیر تهیه می شود. بافت و طعم پنیرهای هندی با پنیرهایی که ما استفاده می کنیم متفاوت است و به همین دلیل است که می توان از آنها در پخت غذا نیز استفاده کرد. اگر در سفر به هند دلتان غذایی بدون گوشت خواست می توانید پالک پنیر را امتحان کنید. هندی ها که این غذا را به همراه نان سرو می کنند در تهیه آن از ادویه های هندی خوش عطر نیز استفاده می کنند.

بریانی | Biryani

یکی دیگر از محبوبترین غذاهای هندی، بریانی است که از ترکیب برنج با ادویه و گوشت گوسفند و یا مرغ تهیه می شود. بریانی که بیشتر در منطقه حیدر آباد هند تهیه می شود می تواند برای ما ایرانی ها که جایگاه خاصی برای برنج در رژیم غذایی خود داریم، مناسب باشد.

چوله | Chole

چوله، غذایی گیاهی است که ماده اصلی آن نخود است و یکی از خوشمزه ترین غذاهای هندوستان بشمار می رود. چوله که متعلق به شمال هند است محبوبیتی جهانی دارد و برای تهیه آن نخود، پیاز، گوجه و سیر و سس زنجبیل را ترکیب می کنند و یکی از خوشمزه و معروفترین غذاهای هند را تهیه می کنند.

کوفته مالایی | Malai Kofta

کوفته مالایی که از ترکیب سبزیجات میان سسی ضخیم تهیه می شود، از دیگر غذاهای معروف هند است که در کنار نان و یا برنج جیرا سرو می شود. کوفته مالایی از ترکیب سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت شیرین، هویج و لوبیا تهیه می شود و از تکه های پنیر بر روی سبزیجات نیز در آن استفاده می شود. این غذا که بدون گوشت تهیه می شود می تواند برای گیاهخواران نیز مناسب باشد. کوفته مالایی را در رستوران های هند و فروشگاه های غذای طبیعی می توانید به راحتی پیدا کنید.

مرغ کره ای | Butter Chicken

مرغ کره ای یکی دیگر از غذاهای هندی است که در بسیاری از کشورهای دیگر هم طبخ می شود. در رستوران های هندی سراسر دنیا این غذا یکی از پرطرفدار ترین ها است که اغلب با عدس سیاه، نان و سالاد سبز سرو می شود و بسیار لذیذ است. ماده اصلی آن کاری است و برای تهیه آن از روغن زیتون، سیر، پیاز، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی نیز استفاده می شود. در روش سنتی، مرغ کره ای را در تنور هیزمی تهیه می کردند اما امروزه به صورت کبابی، گریل و سرخ شده نیز سرو می کنند.

سمبوسه | Samosa

سمبوسه معروفترین غذای هندی در میان ما ایرانی ها است که در رستوران های خیابانی به عنوان میان وعده سرو می شود. در هند سیب زمینی، نخود فرنگی، پیاز، نعنا و چاشنی گوجه فرنگی داخل نان قرار می دهند و آن را به شکل مثلث تا کرده و سرخ می کنند. سمبوسه را می توان یکی از قدیمی ترین صبحانه های هندی معرفی کرد که البته امروزه شهرتی جهانی دارد.

  • aseman abi
  • ۰
  • ۰

هر شهر و کشور در سراسر دنیا دارای رمز و رازی بسیار جالب است. هر مقصد گردشگری برتر دنیا نیز تعدادی دانستنی دارند که بسیاری از گردشگران از آنها بی اطلاعند و بهتر است از آنها باخبر شوند. امروز می خواهیم با تعدادی از این دانستنی ها درباره بهترین مقاصد گردشگری در آسیای شرقی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

روستایی بدون در و قفل در هندوستان

کشور هندوستان با جاذبه های طبیعی و صنعت گردشگری که دارد در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد. فرهنگ و آداب و رسوم های آن برای علاقه مندان به تور هند بسیار جالب است. به عنوان مثال روستایی در این کشور وجود دارد که خانه های آن بدون درب و قفل هستند. یک لحظفه در نظر بگیرید که در این روستا هیچ خانه ای درب ندارد و درب مغازه های آن همیشه باز است و اهالی روستا کوچکترین احساس نا امنی نمی کنند.  برای آشنایی بیشتر با این روستا همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

روستای Shani Shingnapur  در ایالت Mahashtra  کشور هندوستان واقع شده است. داستانی وجود دارد که ساکنین آن جایی که به دلیل اعتقاد لایزال خود به خدای شانی  (خدای خورشید) از هر نوع ایمن سازی خودداری می کنند و خدای خورشید را  نگهدار و حافظ روستا می دانند.  این افسانه ۳۰۰ ساله می گوید که پس از بارانی شدید و به راه افتادن سیل ، یک تخته سنگ مشکی صیقل داده شده در سواحل رودخانه Panasnala که زمانی در روستا جریان داشته است،  یافت می شود. هنگامی که  روستاییان با چوبی این تخته سنگ را به طول ۱٫۵ متر  را لمس می کنند ، خونی از آن بیرون میریزد. پس از آن یک شب شانی  (Shani)  به خواب رئیس قبیله می آید و بازگو می کند  که آن تخته سنگ بتی از سمت او می باشد و امر میکند که در روستا حفظ شود تا از این پس در آنجا ساکن شود، مشروط به آن که تخته سنگ و قدرت های خارق العاده آن باید بدون هیچ محافظی در مقابل دید افراد روستا باشد و بعد ها خدای خورشید رهبر قبیله را مورد آمرزش قرار می دهد و قول می دهد که از روستا در برابر هر خطری محافظت کند. به همین دلیل اهالی روستای Shani Shingnapur    تصمیم گرفتند که همه قفل ها و درب ها را از بین ببرند . همین سنت طی سالها نسل به نسل ادامه پیدا کرد . گاهی اوقات اهالی روستا تخته هایی چوبی را برای جلوگیری از ورود سگ ها به خانه آویزان می کنند اما درب دائمی وجود ندارد و جواهرات و پول های آنها بدون  وجود گاو صندوق نگهداری می شود. اهالی روستای Shani Shingnapur باور جدی به نگهبان مقدس دارند که آنها را از هر بلایی حفظ می کند.

وضعیت آب آشامیدنی در کوالالامپور

هنگامی که می خواهید به جایی سفر کنید  باید کم و بیش نسبت به مقصدی که می خواهید بروید اطلاعاتی هر چند جزئی داشته باشید که می تواند شامل زبان گفتاری مقصد مورد نظر و فرهنگ، شماره های ضروری، هزینه های سفر و .... باشد. گاهی اوقات همین موارد می تواند آنقدر مهم باشد که تصمیم شما برای سفر به یک نقطه را عوض کند. در این مطلب آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد به یکی از این موارد در تور مالزی اشاره کند که در بین مسافران ایرانی نیز بسیار پرطرفدار می باشد، پس همراه ما باشید. شهر کوالالامپور یکی از شهرهای محبوب در بین گردشگران می باشد که دارای جاذبه های توریستی فراوانی است و در سال میزبان بسیاری توریست از نقاط مختلف دنیا می باشد. حال باید در نظر داشت که این شهر از نظر ایمنی و بهداشت در چه وضعیتی می باشد، به عنوان باید هنگامی که تور کوالالامپور را برای سفر انتخاب می کنید در نظر بگیرید که آب شهری آن دارای چه ویژگی هایی است و چه مواردی را باید رعایت کنید. تا زمانی که در شهر کوالالامپور اقامت دارید هرگز از آب شیر برای نوشیدن استفاده نکنید تا وقتی که به طور کامل از سلامت آن آسوده خاطر شوید. لازم به ذکر است که آب شهری کوالالامپور به شکل مدرن و با بکارگیری از گیاهان تصفیه می شود. همچنین هر زمان که خواستید از آب معدنی استفاده کنید توجه داشته باشید که درب شیشه بسته باشد و قبلا استفاده نشده باشید. باید توجه باشید در شهر کوالالامپور در مکان هایی که تمیز نیستند به هیچ وجه از یخ آنها مصرف نکنید و همچنین از نوشیدن آبمیوه هایی که تازه نیستند و یا احساس می کنید به آنها آب اضافه شده است خودداری کنید. برای تصفیه آب پیشنهاد می شود که آب را بجوشانید و مطمئن از سلامت آن شوید. یکی دیگر از راه های ضدعفونی کردن آب، استفاده از ید است که برای زنان باردار و یا افرادی که به تیروئید مبتلا هستند توصیه نمی شود. 

تفاوت میان تاکسی و توک توک در شهر بانکوک

طبیعی است که شهر بانکوک به عنوان پایتخت کشور تایلند یک سامانه حمل و نقل بزرگ و مجهز داشته باشد. در این شهر به شهروندان امکاناتی ارائه می کنند که با کمترین هزینه رفت و آمد داشته باشند. بانکوک در ساعاتی که رفت و آمد زیادی مثل تمام شهرهای بزرگ دچار ترافیک سنگینی می شود. در این بخش همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با دوتا از وسیله برای حمل و نقل در تور تایلند آشنا شوید.

یکی از رایج ترین وسلیه برای حمل و نقل عمومی تاکسی می باشد. به مسافران تور بانکوک توصیه می شود هنگامی که سوار تاکسی می شوند دقت داشته باشند که راننده تاکسی، تاکسیمتر را روشن کند و اگر انجام نداد، اعلام کنید تا نتواند از شما کرایه بیشتری دریافت کند. خیلی از راننده ها در بانکوک با دیدن گردشگران به این فکر می افتند که کرایه بیشتری دریافت کنند و یا بعضی ها برای گرفتن پول بیشتر یک مسیر کوتاه را دور می کنند. مانند خیلی از شهرهای بزرگ، در کنار جاذبه های توریستی بانکوک، تاکسی ها قرار دارند و اگر می خواهید کمتر پول کرایه تاکسی بدهید کمی دورتر از جاذبه ها سوار تاکسی شوید، توجه داشته باشید که در مورد هتل های بانکوک نیز این قضیه وجود دارد. در بانکوک هزینه ورود به تاکسی از 35 بات آغاز می شود و هر یک کیلومتر 5 بات تایلند حساب می شود. اما  یکی دیگر از وسایل عمومی پرکاربرد در بانکوک توک توک می باشد که برای مسیرهای کوتاه بهترین انتخاب می باشد. توک توک در واقع یک تاکسی کوچک برای حمل و نقل عمومی می باشد که در مقایسه با تاکسی های بانکوک قیمت مناسب تری دارند. کرایه توک توک در بانکوک برای مسیرهای کوتاه 30 بات می باشد و قیمت مشخصی برای طول راه ندارد و بهتر است همان اول کرایه را بپرسید و به توافق برسید. بد نیست بدانید که گاهی اوقات می توانید به صورت مجانی از توک توک استفاده کنید ولی به شرط آن که  به یکی از فروشگاه های پوشاک و جواهر مد نظر راننده بروید. چرا که به این ترتیب کوپن های رایگان بنزین و کمیسیون گیر راننده می آید.

  • aseman abi
  • ۰
  • ۰

همان طور که می دانید سنگاپور یکی از شهر هایی است که پر از جاذبه های تاریخی زیبا و دیدنی می باشد. این کشور مهد فرهنگ و تمدن است و موزه هایی با آثار هنری بسیار زیبا و نفیس را از سال های بسیار دور در خود جای داده است. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

یکی از 4 موزه اصلی در سنگاپور می باشد و سه موزه دیگر عبارتند از موزه تمدن آسیایی،موزه قدیمی تانو مدرسه نان و موزه هنر. پیشینه ی موزه ملی سنگاپور که موزه تاریخ سنگاپور هم خوانده می شود به بیش از 120 سال پیش باز می گردد و بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه در این کشور می باشد. ردپای دودمان خود را از شخص رفلز، که بنیان سنگاپور را در سال 1823 پایه‌ریزی کرد، دنبال کرده و مجموعه‌هایی گیرا از فرهنگ منطقه، تاریخ و صنایع آن را گرد هم آورده است.این موزه یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور می باشد و هر ساله عده زیادی از مسافران تور سنگاپور را به سوی خود جذب می کند. این موزه نه تنها نمایشگر اشیاء تاریخی، بلکه برگزارکننده جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی گوناگونی نیز هست. موزه ملی سنگاپور به محل کنونی خود درجاده استمفورد در سال 1887 منتقل شده و در ابتدای تاسیس خود بخشی از کتابخانه مرکزی بوده است. برای معماری این موزه از سبک نئو پالادیان و رنسانس الگو گرفته اند. شامل دو بلوک مستطیل شکل موازی،با گنبدی در مقابل ساختمان می باشد. این موزه برای داشتن مجموعه های نفیس و به خصوص مجموعه های قوم نگاری جنوب شرقی آسیا به خصوص مالایاها در قبل از جنگ جهانی بسیار معروف بود.

موزه-تاریخ-سنگاپور

  • aseman abi
  • ۰
  • ۰

استانبول، پایتخت فرهنگی و یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که در میان گردشگران ایرانی از محبوبیت خاصی برخوردار است. استانبول مساجد، موزه، حمام های ترکی، بازارهای سنتی و بناهای تاریخی بسیاری دارد که سبب می شوند تا گردشگران از سراسر دنیا با خرید تور استانبول برای بازدید از این جاذبه ها خودشان را به این شهر زیبا برسانند، اما از دلایل دیگر سفر به ترکیه می توان غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی را نام برد که در رستوران های استانبول با بهترین کیفیت سرو می شوند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری، آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی شما را با تعدادی از بهترین رستوران های استانبول آشنا می کند، پس با ما همراه باشید.

رستوران 360 Istanbul

یکی از بهترین رستوران های شهر استانبول، رستوران 360 Istanbul است که با قرارگیری در طبقه نوزدهم، چشم اندازی زیبا از استانبول را پیش چشم میهمانان خود قرار می دهد. رستوران 360 Istanbul که جوایز متعددی را نیز دریافت کرده، برای سرگرمی مسافران و افراد محلی سرگرمی هایی را در نظر گرفته است و منویی از غذاهای ترکی به سبک مدرن را ارائه می دهد. در سفر به استانبول و رفتن به رستوران 360 Istanbul می توانید انواع غذاهای دریایی را نیز با کیفیت عالی نوش جان کنید. از دیگر جذابیت های این رستوران زنجیره ای می توان به موسیقی زنده اشاره کرد.

رستوران Yeni Lokanta

در سفر به تور استانبول و برای صرف یک وعده غذا در رستوران Yeni Lokanta حتما باید میز خود را از قبل رزرو کنید. رستوران به سبک مینیمال و غذاهایی مدرن و لذیذ دارد و همچنین غذاهای سنتی ترکی نیز به سبکی متفاوت در آن سرو می شود. سر آشپز مشهور که صاحب رستوران Yeni Lokanta نیز می باشد در زمان افتتاح رستورانش با استقبال بینظیری روبرو شد و امروزه این رستوران طرفداران بسیاری در میان مردم محلی و گردشگران ترکیه دارد.

رستوران Alancha

یکی دیگر از رستوران های پرطرفدار شهر استانبول که غذاهای متنوعی را از سراسر منطقه آناتولی سرو می کند، رستوران Alancha است که غذاهای سنتی را به سبکی متفاوت و مدرن سرو می کند. در منوی رستوران Alancha می توانید انواع کباب، حمص، ساندویچ و غذاهای دریایی را ببینید. انواع دسر و نوشیدنی ها نیز در این رستوران سرو می شوند و می توان گفت که رستوران Alancha از رستوران های گران شهر استانبول است برای اینکه بتوانید یک دل سیر از خوردن غذاهایش لذت ببرید باید بودجه کافی داشته باشید.

رستوران Meze by Lemon Tree

از  دیگر رستوران های استانبول که با سبکی مدرن غذاهای سنتی ترکی را سرو می کند، رستوران Meze by Lemon Tree است که در محیطی دنج و دوستانه و با پیشخدمت هایی خوش اخلاق از میهمانان خود پذیرایی می کند. یکی از دلایل محبوبیت رستوران Meze by Lemon Tree نزد گردشگران و مسافران تور استانبول، موسیقی سنتی ترکی است که در رستوران پخش می شود.

  • aseman abi